Tuesday, June 11, 2013

Jangan susahkan benda yang senang

Jangan susahkan benda yang senang

Dalam banyak hal, aku tak ada masalah untuk ikut peraturan dan normal masyarakat. Cuma, dalam sesetengah hal aku kurang suka dalam cara kita bertindak. Banyak kes, yang bagi orang itu normal tapi sebenarnya menyusahkan.

Kenapa suka buat susah?
Ok, ramai yang belum jelas alasan aku buat entri ni.Aku orang yang suka bersukan, dan ya, aku bertudung dan baju aku longgar. So, ada masalah? 

Memang ada, bila ada orang suka buat susah. Aku pergi gym, ada yang tegur aku, “ adik, takkan nak main gym pakai baju macam ni?” Aku pergi jog, ada yang tanya “kak, kenapa baju longgar,?”

Oh no…

Wahai wanita,
Kalian bersukan untuk berpeluh dan sihat ke nak tunjuk badan? Jangan buat susah dengan benda benda remeh ni. Aku masih pakai baju sukan bila bersukan cuma tak melekat di badan. Ya, di kedai ada jual sports bra untuk pakai tapi itu untuk di dalam. Di luar, masih sport shirts dan sport shoes.

Tudung, ada masalah ke? Aku pakai ok je. Sekarang dah moden la, tudung khusus untuk  sukan kan ada. Anda tidak akan bersukan dengan heels, betul tak? Cara yang sama aku guna untuk tudung.

Takut terbang? Pinkan sajalah.
Tak cantik? Baby brooch yang cantik cantik kan banyak terjual…

Wahai lelaki,

Maaf kalau terkasar. Kalau berkongsi gym, tak payah lah nak complaint ustazah tak layak untuk bersenam. Kami juga layak untuk sihat seperti mana anda mahu sihat. Kami juga mahu badan kurus seperti anda tidak mahu buncit.  

Dan maaf kalau anda tidak selesa kami tidak menjamu anda dengan pendedahan yang menggiurkan kerana ia hak kami untuk menutupnya .

Bersukan untuk sihat hak semua orang, jadi maaf jika aku tidak bertelanjang untuk bersukan.


No comments:

Post a Comment